Kapsejlads i ABC

I ABC bliver der også arrangeret kapsejlads, med det formål at lære sin båd bedre at kende, opnå spænding, kammeratskab og hygge.

Én gang om ugen bliver der sejlet en tirsdagssejlads. Derud over bliver der arrangeret andre sejladser som Barsø Rundt og Klubmesterskab.

Tirsdagssejladserne er åbne for alle, der bliver sejlet 18 – 19 løb henover maj, juni, august og september. Klubmesteskabet afgøres ud fra de ABC klubmedlemmer som deltager i tirsdagsejladsersne. Resultatet bliver udregnet efter LYS – tal systemet, og bliver bekendtgjort i klubhuset efter hvert løb, hvor alle deltagere samtidig hygger sig med kaffe, øl, ostemadder og kloge ord.

Når alle sejladser er afviklet, og resultaterne fra de enkelte løb er lagt sammen, bliver der uddelt præmier til de første 3 både, store og små.

Barsø Rundt afvikles om dagen eller som natsejlads. Der startes i bunden af fjorden, og der sejles rundt om øen Barsø. Det er forskelligt om der sejles styrbord eller bagbord rundt. Banen er her ca. 20 sømil og kompasafmærkningen ved Starbæk grund skal normalt respekteres. Efter alle både er kommet i havn, uddeles der vandre pokal til hurtigste båd og præmier til anden og tredje båd.

Tirsdags sejladser