Aabenraa Båd Club er en del af Lystbådehavnen som ligger placeret inderst i Aabenraa Fjord.
Aabenraa er en gammel købstad og en Danmarks ældste søfarts byer. Der er masser shopping muligheder i Aabenraa, der kan prale af at have Danmarks længste gågade. Byen byder i øvrigt på mange smukke bygninger.

Seværdigheder
Den gamle del af Aabenraa by ligger på en skråning omkring Sct. Nicolai Kirke. Kirken er viet til de søfarendes helgen. Den gamle kirke er opført i Munkesten i omkring år 1250. Kirken blev i perioden 1949-1956 udsat for en gennemgående restaurering, da kirken på dette tidspunkt var i dårlig stand.

På Aabenraa Museum opbevares artefakter fra flere århundreders skibsfart. Her findes blandt andet skibsmalerier og flaskeskibe, der er blevet fundet og afleveret fra de mange skibe, der har lagt vejen forbi havnen i Aabenraa. Der er mange spændende historier at finde på museet, som bestemt er et besøg værd, hvis man har en interesse i det maritime.

Tæt ved lystbådehavnen ligger Sønderstrand som er et dejligt sted at opholde sig, stranden har Blåt flag og er velegnet til børn. I by midten ved siden af Genforeningshaven ligger Multibanen mellem Madevej og H.P. Hanssens Gade i Aabenraa er offentlig tilgængelig og gratis at benytte hele året. Der er også gratis adgang til trådløst internet.

Besejling
Aabenraa Lystbådehavn kan anløbes døgnet rundt. Der er en del erhvervstrafik i området, så hold udgik. Indsejlingen til lystbådehavnen er afmærket med et rødt og grønt molefyr. Der er en fartbegrænsning på 4 knob i havnebassinet.